Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2013 06:53 - Водопадът Каронос в Едеса Гърция
Автор: hel Категория: Туризъм   
Прочетен: 25800 Коментари: 39 Гласове:
45

Последна промяна: 22.04.2013 07:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

 

Пътуваме към един от най-красивите градове в Северна Гърция - Едеса. Когато го виждам от далече, кацнал на повърхността на стръмно плато, сякаш ми се привижда картинка от приказка. Градът се извисява на 70 м над околните равнини. Струва ми се, че рейсът едва пъпли, докато аз изгарям от нетърпение да стигнем до горе.   

А горе ни очакват чудни красоти, повечето от които няма да видим. Е, животът е пред нас. Ще се върнем някой ден и ще направя най-прекрасните дневни и нощни снимки. А сега да се запознаем с водопада Каронос.   

Тръгваме по уличка, която води към най-големия водопад в града. Тя е чиста със спретнати жилищни блокове.

image

 image


Минаваме покрай приятно и чисто заведение


image

 и стигаме до павилион със сувенирни стоки.

image

 

 От дясната ни страна ромоли забързана рекичка.

image

image

Десетки подобни рекички пресичат града, а после се превръщат във водопади. Това е град на водата и водопадите. Точно такова е и значението на двете му имена – античното Едеса и българското Воден, с което градът е бил известен през Средновековието, та чак до 1923 г.

 Рекичката се разделя на два ръкава, които минават от двете страни на ресторанта, намиращ се пред водопадите.


image

 

 Минавайки покрай ресторанта, водата се успокоява за малко,

image

 

 

 за да се разбеснее след това в очакване на големия скок.


image

 
Това е мостчето непосредствено преди големия водопад.

 

image

 

 Ето прииждащата вода, снимана от мостчето.

image

 
А това е мястото, където реката стремглаво се понася и изчезва в бездната на метри пред нас.
 

image

 

Ето водопада, гледан от горе.

image

  

Покрай водопада са изградени стълби, тераси, пътеки. Има удобни пейки и човек може дълго да се наслаждава на чудните гледки.

image

image

image

image

 
Отстрани на водопада има малка пещеричка.
 

image


Зад водопада има обезопасена с парапет пътечка, от където след малко ще снимам.

image


Снимки, направени зад водопада.

image

image

image

image

image

  

От тераската зад водопада човек може да се порадва на красивата гледка към равнината,  

image

 

 както да разгледа скалите отзад.

image

image


След малко и ние ще слезем по тези стълбички, за да снимам водопада в цял ръст.

image

Ето го в анфас. Висок е около 30 м.

image

 

 и в едър план.

 

image


image

   Изкачваме се по тесните мокри и хлъзгави стълбички, 

image


image

за да търсим прозрачния асансьор, с който да се спуснем до долния град, но не успяваме да стигнем до него – от една година не работи. Ми, криза! Били сме съвсем близо до Музея на водата и до Стария град, където имало много български къщи, тъй като до войните в началото на 20-ти век населението е било смесено с преобладаване на българите. Тази разходка остава за следващия път.

 
А сега – няколко снимки от парка.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

 

 Много вода, много зеленина! Чудна растителност!

Знам, че ще се върна на това приказно място, за да си довърша постинга.

Пожелавам ви вълнуващи пътешествия, приятели!

 


 


Тагове:   водопад,   плато,   Едеса,   каронос,


Гласувай:
45



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Браво! Прекрасно място. Бил съм ...
22.04.2013 07:05
Браво! Прекрасно място. Бил съм няколко пъти в Гърция. Много е красиво.
цитирай
2. hel - kushel
22.04.2013 07:13
kushel написа:
Браво! Прекрасно място. Бил съм няколко пъти в Гърция. Много е красиво.


Прекрасно е, но времето беше малко, а нашия екскурзовод любезно ни заряза и не ни показа поне накъде да търсим интересуващите ни обекти. Но най-впечатляващи са водата, зеленината и простора.
Хубава седмица, Куш!
цитирай
3. hloris - Благодаря за прекрасната виртуална разходка,hel:))
22.04.2013 07:49
Дано и аз да успея един ден да видя това приказно кътче от нашата южна съседка.
Водопадът просто ме плени,с неговата красота и с това колко малко хората са се намесили в природната даденост и красота....просто толкова,че да могат хората да му се любуват от различни ъгли...просто прекрасни снимки!! :)))
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Прекрасно място и благодаря за р...
22.04.2013 10:58
Прекрасно място и благодаря за разходката в деня на земята. Снимките ти са чудесни,пак да идеш там. Поздрави!!
цитирай
5. makont - Пречистващо ми подейства твоят постинг,
22.04.2013 11:05
много красота и вода... Усмихната и спорна седмица!
цитирай
6. coacoa11 - благодаря за споделената красота, ...
22.04.2013 11:19
благодаря за споделената красота, някога и аз ще отида там :)
цитирай
7. pvdaskalov - Ако бях аз...
22.04.2013 11:21
Ако бях аз грък, щях да се бръкна и да наградя този пътепис с едно условие - парите да бъдат изразходвани за нов маршрутиз Гърция.
Ако бях аз в туристическия бранш у нас, щях да организирам конкурси за подобни пътеписи из нашата страна. Не че няма такива в Блог.бг. Да не ги изброявам сега, че ще пропусна много ентусиасти. Но щях да поръчам най-добрите да бъдат преводи дори на китайски, за да знае светът, че дядо Боже и тук с любов е създавал.
Поздравления, Хел! Ти спечели... всеобщо одобрение.
цитирай
8. compassion - Благодаря!
22.04.2013 13:31
дано да имаш още много невероятни преживявания сред красотата!
цитирай
9. hel - hloris
22.04.2013 13:58
hloris написа:
Благодаря за прекрасната виртуална разходка,hel:)) Дано и аз да успея един ден да видя това приказно кътче от нашата южна съседка.
Водопадът просто ме плени,с неговата красота и с това колко малко хората са се намесили в природната даденост и красота....просто толкова,че да могат хората да му се любуват от различни ъгли...просто прекрасни снимки!! :)))


Едеса е съвсем достъпно място. Добре е да е част по по-голяма пътуване, защото за един ден (както бяхме ние) пътуването е дълго, а времето за престой - кратко.
Пожелавам ти още това лято да си там!
Хубава седмица, Хлорис!
цитирай
10. hel - kasnaprolet9999
22.04.2013 14:02
kasnaprolet9999 написа:
Прекрасно място и благодаря за разходката в деня на земята. Снимките ти са чудесни,пак да идеш там. Поздрави!!


Много приятно съвпадение е Денят на Земята! О, наистина ми се ходи поне още веднъж там. Видях само една рекичка, а градът е наричан "Малкият Амстердам!"
Хубава седмица, Невена!
цитирай
11. hel - makont - Пречистващо ми подейства твоят постинг,
22.04.2013 14:06
makont написа:
много красота и вода... Усмихната и спорна седмица!


И за мен беше пречистващо, Мая. Радвам се че съм предала усещането.
И за теб хубава и успешна седмица.
цитирай
12. hel - coacoa11
22.04.2013 14:11
coacoa11 написа:
благодаря за споделената красота, някога и аз ще отида там :)


Пожелавам ти го скоро! Наистина си струва!
Слънчева седмица, Ква!

цитирай
13. hel - pvdaskalov
22.04.2013 14:14
pvdaskalov написа:
Ако бях аз грък, щях да се бръкна и да наградя този пътепис с едно условие - парите да бъдат изразходвани за нов маршрутиз Гърция.
Ако бях аз в туристическия бранш у нас, щях да организирам конкурси за подобни пътеписи из нашата страна. Не че няма такива в Блог.бг. Да не ги изброявам сега, че ще пропусна много ентусиасти. Но щях да поръчам най-добрите да бъдат преводи дори на китайски, за да знае светът, че дядо Боже и тук с любов е създавал.
Поздравления, Хел! Ти спечели... всеобщо одобрение.


Жалко, че не си грък! :)) Да сме благодарни на Дядо Боже, че ни е дарил с красива природа!
Слънчева, весела и успешна седмица, Петър!
цитирай
14. hel - compassion
22.04.2013 14:17
compassion написа:
Благодаря! дано да имаш още много невероятни преживявания сред красотата!


Благодаря за пожеланието, Руми! И за теб щастливи събития в живота!
Хубава седмица, където и да си!
цитирай
15. ivana59 - Чуден фото пътепис, Хел!
22.04.2013 17:21
Благодаря!
И нови пътешествия :)
цитирай
16. hel - ivana59
22.04.2013 17:51
ivana59 написа:
Чуден фото пътепис, Хел! Благодаря!
И нови пътешествия :)


Благодаря и аз за визитата и за пожеланието!
Хубава седмица, Ваня!
цитирай
17. martiniki - Много хубаво,
22.04.2013 20:52
отморяващо място. Скоклива вода и зеленина - какво повече! Личи че тяхната пролет е по-зряла, по-уверена.

Поздрави и благодаря за разходката, Хел!
цитирай
18. mariniki - прекрасна разходка...
22.04.2013 21:05
радвам се, че сподели с нас, мила Хелинко...
обичам водопадите, много... сърдечна прегръдка
и поздрав за теб...
цитирай
19. hel - martiniki
22.04.2013 21:22
martiniki написа:
- Много хубаво, отморяващо място. Скоклива вода и зеленина - какво повече! Личи че тяхната пролет е по-зряла, по-уверена.

Поздрави и благодаря за разходката, Хел!


Отморяващо и зареждащо място! И нашата пролет ще се усмихне!
Радостна и успешна седмица, Дори!
цитирай
20. hel - mariniki
22.04.2013 21:24
mariniki написа:
- прекрасна разходка...радвам се, че сподели с нас, мила Хелинко...
обичам водопадите, много... сърдечна прегръдка
и поздрав за теб...


Все повече заобичвам водопадите! Прегръдка с обич и хубава седмица, вълшебнице!
цитирай
21. tit - сутринта нямах време да разглеждам,
22.04.2013 22:26
та се нагледах сега!:)))

Няма да напиша всичко, което ми мина през ума...
Хубава разходка!
/Крушунските са по-хубави пък!:р/
цитирай
22. vostroto - Благодаря за споделянето, Хел! ...
22.04.2013 23:07
Благодаря за споделянето, Хел! Чудесни снимки! В Едеса не съм бил, изглежда хубаво и приятно градче.
Поздрави!

цитирай
23. hel - tit
22.04.2013 23:26
tit написа:
сутринта нямах време да разглеждам,та се нагледах сега!:)))

Няма да напиша всичко, което ми мина през ума...
Хубава разходка!
/Крушунските са по-хубави пък!:р/


От 3-4 години все се разминавам с Крушунските водопади. Дори тази пролет! Сякаш е някакво табу за мен. Може би затова така бях привлечена като чух за водопадите в Едеса! :))) Не пропускам постинг за Крушунските водопади!
Благодаря, Тит, за визитата, отзива и искреността!
Хубава седмица!
цитирай
24. hel - vostroto
22.04.2013 23:31
vostroto написа:
Благодаря за споделянето, Хел! ... Благодаря за споделянето, Хел! Чудесни снимки! В Едеса не съм бил, изглежда хубаво и приятно градче.
Поздрави!


Малко видяхме от градчето. Почти нищо. А заради бързите рекички и водопадчета го наричат малкият Амстердам! Затова искам пак да отида!
Благодаря ти за посещението!
Хубава седмица, vostroto!
цитирай
25. inel379 - Страхотно място си посетила, Хел!
23.04.2013 00:09
Природата е толкова щедра!
Когато хората оценяват богатството й,
те го пазят и съхраняват!
В десетилетието на водата - символ на живота,
дано снимките ти бъдат видени от повече хора.
Красивата емоция предизвиква красиви мисли!
Благодаря ти, мила!
Лека нощ!:)
цитирай
26. hel - inel379 -
23.04.2013 00:23
inel379 написа:
Страхотно място си посетила, Хел! Природата е толкова щедра!
Когато хората оценяват богатството й,
те го пазят и съхраняват!
В десетилетието на водата - символ на живота,
дано снимките ти бъдат видени от повече хора.
Красивата емоция предизвиква красиви мисли!
Благодаря ти, мила!
Лека нощ!:)


Благодаря и аз, мила Инел! Радвам се, че ти хареса!
Хубава седмица с приятни емоции и красиви мисли!
цитирай
27. eien - Благодаря за разходката
23.04.2013 12:52
до нашата съседка
цитирай
28. plushok - Великолепно!
23.04.2013 17:53
Великолепни снимки, приятен водещ текст, красота!
Поздравления!
цитирай
29. hel - eien
23.04.2013 21:51
[quote=eien Благодаря за разходката до нашата съседка[/quote]

И аз благодаря за визитата и отзива, Ейен!
Хубава вечер!
цитирай
30. hel - plushok
23.04.2013 21:53
plushok написа:
Великолепно! Великолепни снимки, приятен водещ текст, красота!
Поздравления!


Благодаря за визитата и оценката!
Хубава вечер и спокойна нощ, Анн!
цитирай
31. megg - Добър вечер, Хел!
24.04.2013 22:26
Пожелавам ти още много пътища, срещи с невероятни места и нови фото пътеписи, с които да споделяш красивото и светлината на преживяното!
Благодаря ти за тази чудесна разходка!
:) На пейка край скачащата вода бих седяла дълго, дълго ...
цитирай
32. shaffi - вижда се , че е приятно място..
24.04.2013 23:07
трябва да се посети и лично...поздрави!
цитирай
33. hel - megg -
25.04.2013 00:04
megg написа:
Добър вечер, Хел! Пожелавам ти още много пътища, срещи с невероятни места и нови фото пътеписи, с които да споделяш красивото и светлината на преживяното!
Благодаря ти за тази чудесна разходка!
:) На пейка край скачащата вода бих седяла дълго, дълго ...


Благодаря за визитата и пожеланията!
Спокойно нощ и щастливи случвания, Мег!
цитирай
34. hel - shaffi - вижда се , че е приятно място..
25.04.2013 00:06
shaffi написа:
- вижда се , че е приятно място.. трябва да се посети и лично...поздрави!


Пожелавам ти приятни пътешествия по красиви места!
Спокойна нощ, shaffi!
цитирай
35. ckarlet - Преди две години разгледахме Се...
28.04.2013 21:35
Преди две години разгледахме Северна Гърция. Бях впечатлена от Метеора.
Хубаво е, когато има толкова много зеленина...
Поздрави за разходката!
цитирай
36. hel - ckarlet
30.04.2013 00:27
ckarlet написа:
Преди две години разгледахме Северна Гърция. Бях впечатлена от Метеора.
Хубаво е, когато има толкова много зеленина...
Поздрави за разходката!


Снимките на скалите и манастирите в Метеора са направо спиращи дъха. Какво ли е на живо?! Какви чудеса има на Балканския полуостров!

Поздрав и спокойна нощ, Скарлет!

цитирай
37. jenyivanova - Великолепно е
06.12.2013 07:58
бях там съвсем скоро :)
Мястото е прекрасно и малко диво и точно това е очарованието :)
Поздрави!
цитирай
38. hel - jenyivanova
06.12.2013 09:24
jenyivanova написа:
- Великолепно е, бях там съвсем скоро :)
Мястото е прекрасно и малко диво и точно това е очарованието :)
Поздрави!


Радвам се, че ти е било приятно да си припомниш това чудно място!
Хубав ден, Жени

цитирай
39. jenyivanova - - Великолепно е, бях там съвсем с...
06.12.2013 09:44
hel написа:
jenyivanova написа:
- Великолепно е, бях там съвсем скоро :)
Мястото е прекрасно и малко диво и точно това е очарованието :)
Поздрави!


Радвам се, че ти е било приятно да си припомниш това чудно място!
Хубав ден, Жени


няма да имам възможност да отида отново там, така че ще разчитам на теб да допълваш пътеписа :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hel
Категория: Изкуство
Прочетен: 1963838
Постинги: 233
Коментари: 4996
Гласове: 26791
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031